Baka, baka kaka!

Jag och Jennie gjorde Päron och ingefärskaka igår! Här följer en step by step!


Ingridienser:
3 ägg
2½ dl socker
50 smält smör
1 dl mjölk
1 tsk vanilj socker
3½ dl Vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 st stora päron
4 tsk ingefära, malen.
Citron skal och saft.


Vispa ägg, vaniljsocker och socker poröst. Smält smör och häll i 1 dl mjölk. Blanda sedan dessa två!


Blanda sedan vetemjöl, bakpulver och ingefära. Häll detta i smeten. Släng sedan ner citronskal och saften. Har man inget rivjärn, gör som vi! (kreativ problemlösning!)


Skär sedan päron. Släng inte i Hela!! Dumt!


Häll upp i form. Sätt i mitten av ungen 175 C ca 40 min (tills smeten inte längre är kladdig i mitten)


Ät Smet!


Ät kaka! Mums!

Kommentarer
Postat av: Plutten

Mmmmmm, låter kanske huuuur gott som helst det där!:D



Svar; Önskar ju att jag hade ögonbryn mer som dej jag:P haha...men men. Man blir aldrig nöjd:P

2010-05-05 @ 19:13:01
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0