Masterchef!

Jag måste bara skryta lite eftersom jag igår och idag gjorde såå Super god mat! Överträffade mig själv så kollosalt!

Igår gjorde jag Lasagne:
*Blandfärs
*Färska lasagne plattor
*Mozzarella
*färsk vitlök
*Färsk basilika och oregano
*Tomatpuré
*Lök
*Grön paprika
*Röd chili

Gör först en torr köttfärs av köttet, löken, vitlök, chili, basilika, oregano och tomatpuré.
Varva i en form: Köttfärs, mozzarella, paprika, pasta (om igen ca 3 gång.. eller fler!)
Häll sedan passerade tomater över och runt om i formen. In i ugnen 30 min! Fantastiskt!

Och idag så gjorde jag Nudelsoppa de Lux!
*Nudlar
*Räkor (med skal)
*vitlök
*Ingefära
*Chili
*Lime
*Koriander

Skala räkorna och koka skalen. Hacka under tiden vitlöken, chilin, ingefäran och koriander.
När skalen kokat upp, sila bort skalen och koka sen upp "hacke-mixen" i samma vatten. när de kokat ca 5 min lägg ner nudlarna. När nudlarna är färdiga häll upp i en skål och toppa med räkorna! Svin Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0